Je kent het vast wel: facturen en bonnetjes kwijtraken, uitzoeken, archiveren… Dit kost allemaal onnodig tijd en energie. Dankzij het gebruik van een bonnetjes scan app is dit nu verleden tijd. Altijd en overal digitaal je administratie bijhouden, simpelweg door het downloaden van een app en het gebruik van de camera op je mobiele telefoon.

Tijdrovend

Het bijhouden van je boekhouding is vaak een tijdrovende klus. Zo moet alles precies uitgezocht en bijgehouden worden om te voorkomen dat je geen geld misloopt. Het juist bijhouden van je administratie is ook erg belangrijk voor het doen van een goede aangifte bij de belastingdienst. Daarnaast heb je als ondernemer of zelfstandige ook nog een bewaarplicht van 7 jaar voor je administratie. Dit betekent mappen vol papieren bonnen en facturen, dat ook nog eens veel onnodige ruimte in beslag neemt. 

Eenvoudig en digitaal bonnen scannen

Een bonnetjes app is de oplossing voor bedrijven en zelfstandigen die veilig en digitaal de administratie willen bijhouden. Zo kan je als bedrijf je werknemers eenvoudig tankbonnen laten uploaden voor declaratie en als zelfstandige gemakkelijk je facturen inscannen. Het scannen van bonnetjes doe je simpelweg door een foto van je bon of factuur te maken. De app op je telefoon verwerkt de informatie automatisch in een boekhoudsysteem. Daarnaast kan je je factuur of bon direct doorsturen naar je opdrachtgever. Door het gebruik van de app kan je altijd en overal makkelijk je administratie bijhouden en inzien. Dit bespaart je veel tijd, erg belangrijk, want tijd is nou eenmaal geld. Het is ook mogelijk om je ingescande bonnen en facturen te koppelen aan je banktransacties. Op deze manier kan je gemakkelijk je aftrekbare posten bijhouden, zo weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet bij het doen van je belastingaangifte.